Kundtjänst

Kom ihåg att anmäla i god tid om du ska flytta.

När du har frågor om din elnätsfaktura, din elmätare, val av nättariff, installationsfrågor eller vill göra en flyttanmälan kontaktar du oss på Filipstad Energinät, så hjälper vi dig.

Telefontider må-fr 7:45-11:45 Telefon: 0590-613 62

Under pågående pandemi har vi kontoret stängt för besök.

E-post: kundtjanst.energinat@filipstad.se

Följ din elförbrukning på webben

Nu fungerar Mina sidor även för våra kunder som inte har Mobilt BankID. Nedan kommer en kort beskrivning över hur man loggar in första gången.

Klicka på ikonen Mina sidor på hemsidan.

Du kan logga in med Mobilt BankID, då klickar du på fliken för det och följer instruktionerna.

Har du däremot inte tillgång till Mobilt BankID så måste du skapa ett lösenord för att logga in första gången.

  • Klicka på Glömt lösenord, en ruta öppnas där du fyller i ditt kundnummer som finns på fakturan och tryck på Återställ ditt lösenord.
  • En länk skickas till din e-post, när du öppnar länken kommer du in så du kan registrera ditt nya lösenord.
  • Får du ingen e-post kan det bero på att du inte har någon e-postadress registrerad i vårt kundsystem. Kontakta då vår kundtjänst, så hjälper vi till.
  • Nu ska du kunna logga in med Användarnamn som är ditt kundnummer, samt det lösenord du valt.

Under länken Mina sidor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du som nätkund kostnadsfritt logga in och få förbrukningsstatistik på din anläggning, allt ifrån timförbrukning till årsförbrukning.

Felanmälan

Telefon: 0590-613 62 eller 0590-611 00 (kommunens växel). Kvällar och helger 054-83 06 90 (SOS-alarm).​

Kabelanvisning

Telefon: 0590-613 62 eller anmäl via http://www.ledningskollen.se/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Filipstad Energinät AB, Box 150, 682 24 Filipstad

Besöksadress: Konsul Lundströms väg 4 Telefon: 0590‑613 62 E‑post: kundtjanst.energinat@filipstad.se